Returnare și Politica de Rambursare

1. Denunțarea unilaterală a contractului (renunțarea la cumpărare)

Conform legislației în vigoare, și anume a OUG nr. 34/2014, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar consumatorilor persoane fizice, numite în continuare cumpărător. Produsele achiziționate de persoanele juridice nu pot face obiectul renunțării la cumpărare.

În termen de 14 zile calendaristice, începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului, cumpărătorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. În cazul în care, în termen de 14 zile calendaristice de la data denunțării contractului de către cumpărător, acesta din urmă nu returnează produsul, denunțarea unilaterală a contractului nu va opera.

Returul produselor se acceptă conform termenilor și condițiilor menționate mai jos și sunt în conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

SIRLANDIA SRL (proprietar magazine online/site Kuboo.ro) – numită în continuare vânzător – nu poate fi făcută răspunzătoare pentru deteriorarea sau pierderea coletului trimis spre returnare, în urma renunțării la cumpărare de către consumator.

Costul transportului produselor returnate revine în totalitate cumpărătorului. Produsele trebuie returnate prin intermediul aceluiași curier care a livtat comanda, exclus serviciul poștal cu ridicarea de la poștă a coletului de către vânzător.

Restituirea contravalorii produsului în contul bancar al consumatorului se va face în cel mult 14 zile calendaristice de la data denunțării contractului, cu condiția primirii produsului de către vânzător și a verificării acestuia în acest interval. Pentru comenzile achitate dintr-un cont bancar, restituirea contravalorii produsului se face în același cont din care s-a efectuat plata. Această clauză se aplică conform OUG nr. 34/2014, pentru achiziția de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în art. 2, punctul 7.

Vă recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrității produselor.

Condiții generale de retur:

  • Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, cu toate accesoriile, etichetele, sigiliile și documentele care l-au însoțit.
  • Se poate aplica returnarea produsului cu valoare diminuată dacă produsul este returnat folosit, iar vânzătorul poate solicita plata valorii necesare pentru readucerea produsului în stadiul inițial, dacă acest lucru este posibil. În acest caz, se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului, iar decizia va fi comunicată în baza unei constatări estetice și tehnice a produsului returnat. Returul va fi efectuat doar dacă se acceptă plata de către cumpărător a valorii diminuării produsului pentru aducerea la starea inițială sau pentru acoperirea diferenței de vânzare a produsului ca second-hand.
  • În cazul produselor originale, sigilate, conform OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în ceea ce privește comerțul la distanță (art. 14, alin. 3), în cazul în care consumatorul optează pentru returnarea produsului, acesta este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Astfel, în cazul distrugerii ambalajului acestor produse, societatea noastră nu mai poate comercializa aceste produse ca fiind noi, motiv pentru care ne rezervăm dreptul de a reține 20% din valoarea produsului în cauză, cu titlu de pierdere rezultată din deprecierea bunului.
  • În cazul în care produsul returnat a fost achiziționat într-o perioadă promoțională, însoțit de alt produs cadou, se returnează și cadoul aferent produsului de bază, care face obiectul returului. Dacă acel cadou nu s-a returnat, se va diminua valoarea produsului cu valoarea cadoului, ce va fi comunicată în prealabil cumpărătorului.
  • În cazul în care produsul returnat a fost achiziționat într-o perioadă însoțită de cupon valoric cadou, iar valoarea cuponului a fost transformată în discount sau consumată la o altă comandă ulterioară, valoarea cuponului consumat se va reține cumpărătorului din valoarea produsului returnat.
  • În situația în care produsul returnat este funcțional și conform specificațiilor, iar returul respectă condițiile prevăzute, toate costurile generate de procesarea acestuia vor fi suportate de către cumpărător.

Valoarea rambursată va fi redusă corespunzător, incluzând atât cheltuielile de transport aferente ambelor sensuri (de la cumpărător la vânzător și retur), cât și eventualele costuri suplimentare asociate procesării rambursării.

Ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în situația unor abuzuri (returnări repetate).


Produse și servicii excluse, fără drept de returnare

Conform art. 16 din O.U.G. 34/2014, următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate, cutia este nedeschisă sau cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:

  • Produse ce au suferit modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi etc.
  • Produse executate după specificațiile consumatorului sau produse distinct personalizate, precum și produsele care, prin natura lor, nu pot fi returnate.
  • Produse consumabile (acumulatori, baterii, becuri, cartușe imprimantă, lămpi, memorii, folii de protectie, etc.) sau care se pot degrada ori deteriora rapid. Acestea se pot returna doar dacă sunt sigilate.
  • Produse de întreținere și cosmetică auto desigilate/folosite.
  • Produse care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (căști tip “in-ear” – care se introduc în ureche).
  • Produse aduse în stoc în urma unei comenzi speciale ferme și a efectuării plății în avans.
  • Servicii comandate special de către client, derulate sau în curs de derulare.

PROCEDURA DE RETURNARE:

Pentru a ne aduce la cunoștință hotărârea dumneavoastră de a returna un produs, cel târziu în a paisprezecea (14-a) zi calendaristică de la data primirii produsului, vă rugăm să ne notificați în scris pe e-mail: contact@kuboo.ro. După trimiterea acestui mesaj, veți fi contactat de către un reprezentant al site-ului. Notificările după această perioadă nu sunt luate în considerare.

Pentru a vă ajuta în acest proces, vă rugăm să urmați pașii de mai jos:

  1. Verificați starea produsului: Asigurați-vă că produsul pe care doriți să îl returnați este în starea originală, nedeteriorat, cu sigiliul intact și ambalat în ambalajul său original.
  2. Trimiteti o notificare: Vă rugăm să ne notificați în scris pe e-mail: contact@kuboo.ro. Veți fi contactat pentru confirmare de către un reprezentant al site-ului.
  3. Ambalați produsul: Ambalați produsul și atașați factura produsului în interiorul coletului.
  4. Costul returnării: În conformitate cu politica noastră de retur, costul de returnare a produsului va fi suportat de către dumneavoastră.
  5. Expediați coletul: Vă rugăm să expediați coletul prin aceeași firmă de curierat  care v-a livrat comanda. Este important să păstrați dovada expedierii până când returnarea este procesată.
  6. Procesarea returului: După ce primim coletul, vom verifica starea produsului și vom iniția procesul de rambursare. Acesta poate dura până la 14 zile lucrătoare.

 Dacă aveți întrebări suplimentare sau aveți nevoie de asistență, nu ezitați să ne contactați folosind formularul de contact.